Pages

Thursday 4 August 2011

Khalid Bela Gereja, Sanggah Tindakan Jais

AHLI Parlimen Shah Alam, Khalid Samad nampaknya terus cuba mempopularkan dirinya di kalangan bukan Islam apabila menyanggah tindakan  Exco tetap Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Datuk Hasan Ali berhubung tindakan JAIS menyerbu Gereja yang disyaki menjalankan aktiviti meragukan terhadap orang Islam.

Kita nak tahu apa nak jadi dengan Khalid Samad ini, bukanlah pertama kali beliau berperangai sebegini, malah sebelum ini beliau sekali lagi cuba menjadi juara dalam isu  penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam.

Khalid adalah antara pemimpin Pas yang menyokong penggunaan kalimah berkenaan yang turut diperjuangkan oleh Ketua Pembangkang,  Anwar Ibrahim yang menjadi idola perjuangan Khalid.

Perkembangan ini adalah suatu yang amat menyedihkan, apabila orang Islam sekarang nampaknya beria-ia berjuang untuk masyarakat bukan Islam sedangkan agama sendiri diperlekehkan. 

Apaklah pemimpin sebegini yang kita harapkan untuk memperjuangan agama dan bangsa kita, siapakah lagi yang harus kita harapkan jika tidak kepada orang Islam dan Melayu. .

No comments:

Post a Comment