Pages

Saturday 6 August 2011

Khalid Hilang Jawatan MB Selangor

TINDAKAN MB Selangor mengarahkan semua exco tutup mulut kerana dia pun terima arahan dari orang bawahannya, jika tidak dia akan kehilangan jawatannya sebagai MB Selangor,  sapa lagi kalau tak MB Selangor secara tak rasmi Teresa Kok.
PAS - Parti Ambiga Srevenesan
Teresa Kok tahu jika perkara ini dibiarkan, ia boleh menyebabkan kerajaan pakatan rakyat akan terbelah dua, silap -silap runtuhlah kerajaan pakatan rakyat di Selangor kerana isu yang berlaku adalah isu yang sensitif pada orang Melayua, hanya Khalid Samad sahaja yang tidak sensitif.

Seperti diketahui umum, walaupun negeri pakatan rakyat diketuai oleh orang Melayu, tapi mereka ini boneka sahaja, mereka sebenarnya terpaksa ikut telunjuk DAP, contoh paling jelas ialah di Selangor, dan paling memalukan Kedah yang diperintah pun terpaksa ikut cakap DAP, walaupun DAP hanya ada satu kerusi di Kedah.
PKR - Parti Koyak Rabak

Itulah besarnya pengaruh DAP dalam politik pakatan rakyat, malah Anwar Ibrahim yang jadi Ketua Pembangkang pun ikut telunjuk DAP, Pas apa lagi sudah lama dicucuk hidung oleh DAP, kalau tak, takkan tukar daripada sebuah parti yang memperjuangan negara Islam dan tukar kepada negara kebajikan.

Sebab isu serbu gereja, Pas pusat berdiam diri, malah Pas Selangor terpaksa menyanggah kenyataan bekas Pesuruhanjaya Pas Selangor, Hasan Ali yang juga exco kerajaan negeri dengan menyatakan itu adalah pendiriannya bukan kenyataan Pas Selangor.


Arahan MB Selangor itu, bukan arahan Khalid tetapi arahan Teresa Kok, Khalid ikut perintah kerana khuatir hilang jawatan dan diberi kepada Azmin.

No comments:

Post a Comment